Kjære Levi, Sofie og Selmer!

Når dere flytter for dere selv har dere kanskje lyst til å lage noe av maten og kakene dere vokste opp med. Det er rart med det; når en flytter vil en jo klare seg på egen hånd, men likevel har mange et ønske om å ta med seg smaker og opplevelser fra oppveksten videre inn i voksenlivet.  I denne bloggen skal jeg forsøke å samle tips og triks, oppskrifter som har vært i familien lenge, oppskrifter jeg selv har blitt glad i - og oppskrifter og tips jeg tror dere kommer til å ha bruk for.

Nå er dere snart 4, snart 9 og snart 11 år, så heldigvis for meg og pappa har vi dere fortsatt hjemme en god stund. Så - tanken min er at hvis jeg begynner samlingen nå, vil denne bloggen bli en ressurs dere kan ta med dere videre i livet, og forhåpentligvis ha både glede og nytte av.

Til deg som av en eller annen grunn har dumpet innom denne bloggen: Velkommen! Her finner du helt vanlige middager og kaker, stort sett uten noen form for fancy touch, fra en helt vanlig mamma som ønsker å gi barna sine en gave de kan ha god nytte av i livet. Derfor er oppskriftene kanskje litt mer forklarende enn du er vant til, og derfor henvender jeg meg til ungene mine når jeg skriver og ikke et stort bloggpublikum. Det setter nok preg på ordlyden :-) Oppskriftene er stort sett egne, hvis ikke, krediterer jeg funnstedet.

Kommentarer

Populære innlegg